Załącznik 1
do Zarządzenia Nr1/08/2018 Dyrektora Przedszkola
w Komunalnym Przedszkolu Publicznym
w Szczurowej
Regulamin pracy zespołów nauczycielskich
w Komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin został opracowany na podstawie art. 111 pkt. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (Dz. U. 2017r. poz. 59) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji szkół publicznych i przedszkoli (Dz. U. 2017r. poz. 649)
2. Regulamin określa szczegółowe zasady działania oraz zadania, jakie mają do wykonania zespoły zadaniowe powołane w Komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej .
3. Postanowienia regulaminu obejmują wszystkich nauczycieli zatrudnionych w komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej
§ 2
Organizacja pracy zespołów
1. Zespoły nauczycielskie powołuje dyrektor przedszkola.
2. Zespoły nauczycielskie powołuje się w celu:
1) planowania i organizacji procesów zachodzących w przedszkolu,
2) koordynowania różnych działań w przedszkolu,
3) ułatwienia wykonywania zadań stojących przed przedszkolem i nauczycielami,
4) wykorzystania potencjału grupy do poprawy jakości opieki, wychowania, nauczania i organizacji pracy,
5) doskonalenia umiejętności indywidualnych i rozwoju przedszkola,
6) identyfikowania się z celami przedszkola,
7) zapewnienia nauczycielom bezpośredniego wpływu na podejmowane decyzje w przedszkolu,
8) doskonalenia pracy zespołowej i umiejętności współdziałania,
9) wymiany wiedzy i doświadczenia między nauczycielami,
10) ograniczania ryzyka indywidualnych błędów i pomocy tym, którzy mają trudności w wykonywaniu zadań,
11) zwiększenia poczucia bezpieczeństwa nauczycieli i zaspokajania potrzeb społecznych, np. potrzeby przynależności.
3. W przedszkolu funkcjonują następujące zespoły:
a) międzyoddziałowe zespoły nauczycielskie – realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy) – funkcjonują rok szkolny
Do zadań zespołu należy;
- analiza sytuacji wychowawczej w oddziałach i wspólne podejmowanie działań i zamierzeń w celu optymalnego rozwoju dzieci,
- wymiana doświadczeń z zakresu organizacji procesu wychowania, opieki i nauczania oraz ustalanie metod i form pracy z dziećmi,
- wybranie programu wychowania przedszkolnego do pracy z dziećmi zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci w danej grupie,
- dokonanie ewaluacji programu wychowania przedszkolnego na koniec roku szkolnego,
- prowadzenie obserwacji dzieci w celu przeprowadzenia diagnozy pedagogicznej i określenia dalszej pracy z dzieckiem,
- wspólne planowanie miesięcznej pracy oddziałów oraz ewaluacja tej pracy,
- przygotowanie i realizacja planu współpracy z rodzicami z uwzględnieniem ich realnych oczekiwań,
- wspomaganie rodziców w sprawach wychowania i kształcenia dzieci, ustalenie jednolitych sposobów oddziaływań wychowawczych,
- wspólne ustalenie metod i form pracy dla dzieci z problemami rozwojowymi oraz uzdolnionymi i stosowanie ich podczas bieżącej pracy,
- przygotowywanie dzieci do konkursów wewnątrz przedszkolnych i zewnętrznych,
- przygotowywanie dzieci do imprez i uroczystości organizowanych w przedszkolu i w środowisku,
- inne, wynikające z potrzeb grupy, nauczycieli lub przedszkola
b) zespół ds. planowania i modyfikowania koncepcji pracy
Do zadań zespołu ds. planowania i modyfikowania koncepcji pracy przedszkola należy w szczególności:
- opracowanie zadań wychowawczo dydaktycznych na dany rok szkolny we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
- analiza koncepcji pracy przedszkola , wprowadzanie zmian, modyfikacja;
- bieżąca analiza i ocena procesu nauczania i wychowania w ramach koncepcji pracy przedszkola.
c). zespół ds. opracowywania i nowelizacji statutu przedszkola
Do zadań zespołu ds. opracowywania i nowelizacji statutu przedszkola należy w szczególności:
- występowanie do Rady Pedagogicznej z wnioskami lub opiniami dotyczącymi zmian w statucie placówki na podstawie ustaw i rozporządzeń MEN;
- przygotowuje projekt zmian w statucie;
- zapoznaje Radę Rodziców z uchwalonymi zmianami w statucie.
- zamieszcza statut wraz z wprowadzonymi zmianami na stronie internetowej przedszkola.
d) zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Do zadań zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) i ich realizacja zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych,
- dokonywanie, nie rzadziej niż raz w roku, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz efektywności udzielanej pomocy, dokonywanie, w miarę potrzeb, modyfikacji programu, wspomaganie nauczycieli wychowania przedszkolnego w pracy z dziećmi z problemami i z dziećmi zdolnymi, okresowe przedstawianie radzie pedagogicznej informacji o rozwoju i postępach dzieci niepełnosprawnych, opracowanie sprawozdania z realizacji zadania i wniosków do dalszej pracy
e). zespół do spraw organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Do zadań zespołu ds. organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka należy
- opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych i ich realizacja zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. ( Dz. U. 2017r. poz. 59 i 949)
- dokonywanie, nie rzadziej niż raz w roku, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz efektywności udzielanego wsparcia, dokonywanie, w miarę potrzeb, modyfikacji programu, okresowe przedstawianie radzie pedagogicznej informacji o rozwoju i postępach dzieci niepełnosprawnych, opracowanie sprawozdania z realizacji zadania i wniosków do dalszej pracy
f). zespół ds. ewaluacji wewnętrznej przedszkola
Do zadań zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej przedszkola należy w szczególności:
- opracowanie projektu badawczego dotyczącego problemu przedszkola,
- przeprowadzenie badań,
- opracowanie wyników i wniosków,
- przygotowanie rekomendacji,
- opracowanie raportu z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w przedszkolu,
- prezentacja raportu na zebraniu rady pedagogicznej.
g). zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli
Do zadań zespołu ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli należy w szczególności:
- dzielenie się doświadczeniami pedagogicznymi
- udzielanie nauczycielowi pomocy, w szczególności w przygotowaniu i realizacji w okresie stażu planu rozwoju zawodowego nauczyciela;
- udział w zajęciach otwartych i koleżeńskich;
- opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu.
- organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia, doradztwa i wspierania nauczycieli rozpoczynających pracę w zawodzie;
- opracowywanie programów i projektów edukacyjnych oraz porozumiewanie się w kwestii ich realizacji;.
6. Dyrektor przedszkola może corocznie dokonywać zmiany w składzie zespołu stałego w przypadku zmian kadrowych, zmiany rodzaju przydzielonych zadań czy innych, wynikających z organizacji pracy przedszkola.
7. Każdy nauczyciel uczestniczy w pracy kilku zespołów. Przydzielenie nauczyciela do zespołu nie wymaga zgody nauczyciela.
8. Obecność nauczycieli na zebraniach zespołów jest obowiązkowa.
- § 3
Planowanie pracy zespołów nauczycieli
1. Zespół opracowuje plan pracy, który zawiera: cele i zadania szczegółowe, terminarz spotkań zespołu, sposoby realizacji i harmonogram wykonania zadań oraz osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych zadań.
2. Zespół ma prawo wypracować wewnętrzne zasady współpracy, organizacji spotkań, sposobów komunikowania się i przepływu informacji, podziału ról i obowiązków, monitorowania działań oraz metod pracy.
3. Zadaniowe zespoły nauczycieli opracowują szczegółowe plany pracy, które przedstawiają do zatwierdzenia dyrektorowi odpowiednio przed wyznaczonym terminem wykonania zadania.
- § 4
Dokumentowanie pracy zespołów
1. Praca zespołów jest dokumentowana. Dokumentację stanowią: plany pracy, wypracowane dokumenty, sprawozdania, raporty.
- § 5
Postanowienia końcowe
1. Zmiany do regulaminu wprowadza dyrektor przedszkola.
2. Praca zespołów podlega nadzorowi pedagogicznemu.
3. Dyrektor przedszkola wspomaga działalność zespołów nauczycielskich.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.
ZARZĄDZENIE NR 1/08/2018
Dyrektora Komunalnego Przedszkola Publicznego w Szczurowej
z dnia 25.08.2018 r.
w sprawie: powołania i organizacji pracy zespołów nauczycieli w roku szkolnym 2018/19
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład |
Zadanie |
1. |
Zespół ds. planowania i modyfikowania koncepcji pracy |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk
|
Modyfikacja Koncepcji Pracy Przedszkola- badanie potrzeb rodziców i środowiska lokalnego w zakresie wspomagania rozwoju dzieci.
|
2. |
Zespół ds. opracowania i nowelizacji statutu przedszkola |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk
|
Wprowadzanie zmian do statutu zgodnie z treścią wprowadzanych ustaw i rozporządzeń. |
6. |
Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk S. Tomaszek I. Czesak
|
Udzielanie pomocy psych- pedagogicznej. dzieciom niepełnosprawnym i uzdolnionym- sprawozdanie
|
7. |
Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej |
S. Tomaszek M. Piwowarczyk
|
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. |
E. Król U. Stec
|
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji. |
||
9. |
Zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk |
Doskonalenie wewnętrzne |
10. |
Zespół do spraw organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk M. Wojdak |
Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju |
11. |
Zespoły międzyoddziałowe |
E. Tarlaga, U. Stec (oddział I) S. Tomaszek, M. Głąb (oddział II) E. Król, U. Stec (oddział III-Strzelce Wielkie) |
Realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy) |
ZARZĄDZENIE NR 1/08/2020
Dyrektora Komunalnego Przedszkola Publicznego w Szczurowej
z dnia 28.08.2019 r.
w sprawie: powołania i organizacji pracy zespołów nauczycieli w roku szkolnym 2019/2020
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład |
Zadanie |
1. |
Zespół ds. planowania i modyfikowania koncepcji pracy |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk |
Modyfikacja Koncepcji Pracy Przedszkola- badanie potrzeb rodziców i środowiska lokalnego w zakresie wspomagania rozwoju dzieci.
|
2. |
Zespół ds. opracowania i nowelizacji statutu przedszkola |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk |
Wprowadzanie zmian do statutu zgodnie z treścią wprowadzanych ustaw i rozporządzeń. |
6. |
Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk K. Hudy-Janisz S. Tomaszek E. Tarlaga B. Gibała-Latocha
|
Udzielanie pomocy psych- pedagogicznej. dzieciom niepełnosprawnym i uzdolnionym- sprawozdanie
|
7. |
Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej |
S. Tomaszek E. Tarlaga E. Król
|
Rodzice partnerami przedszkola. W przedszkolu współpracuje się z rodzicami na rzecz rozwoju ich dzieci |
M. Piwowarczyk U. Stec K. Hudy-Janisz
|
Rodzice partnerami przedszkola Ujednolicenie frontu wychowawczego pomiędzy domem , a przedszkolem w celu wyeliminowania niepożądanych zachowań u dzieci. |
||
9. |
Zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli |
M. Głąb S. Tomaszek M. Piwowarczyk |
Doskonalenie wewnętrzne nauczycieli |
10. |
Zespół do spraw organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka |
M. Głąb U. Stec M. Piwowarczyk M. Wojdak |
Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju |
11. |
Zespoły międzyoddziałowe |
E. Tarlaga, U. Stec (oddział I) S. Tomaszek, M. Głąb (oddział II) E. Król, U. Stec (oddział III-Strzelce Wielkie) |
Realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy) |