Statystyki

  • Odwiedziło nas: 417566
  • Do końca roku: 233 dni
  • Do wakacji: 40 dni

Regulamin pracy zespołów nauczycielskich w Komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej

Załącznik 1

 

do Zarządzenia Nr1/08/2018  Dyrektora Przedszkola

w Komunalnym Przedszkolu Publicznym

w Szczurowej

 

 

 

 

Regulamin pracy zespołów nauczycielskich

w Komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej

           

 

 

§ 1

 

 

 Postanowienia ogólne

 

1. Regulamin został opracowany na podstawie art. 111 pkt. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (Dz. U. 2017r. poz. 59) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji szkół publicznych i przedszkoli (Dz. U. 2017r. poz. 649)

2. Regulamin określa szczegółowe zasady działania oraz zadania, jakie mają do wykonania zespoły zadaniowe powołane w Komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej .

3. Postanowienia regulaminu obejmują wszystkich nauczycieli zatrudnionych w komunalnym Przedszkolu Publicznym w Szczurowej

§ 2

 

 

 

Organizacja pracy zespołów

 

1. Zespoły nauczycielskie powołuje dyrektor przedszkola.

 

2. Zespoły nauczycielskie powołuje się w celu:

 

1) planowania i organizacji procesów zachodzących w przedszkolu,

2) koordynowania różnych działań w przedszkolu,

3) ułatwienia wykonywania zadań stojących przed przedszkolem i nauczycielami,

4) wykorzystania potencjału grupy do poprawy jakości opieki, wychowania, nauczania  i organizacji pracy,

5) doskonalenia umiejętności indywidualnych i rozwoju przedszkola,

6) identyfikowania się z celami przedszkola,

7) zapewnienia nauczycielom bezpośredniego wpływu na podejmowane decyzje  w przedszkolu,

8) doskonalenia pracy zespołowej i umiejętności współdziałania,

9) wymiany wiedzy i doświadczenia między nauczycielami,

10) ograniczania ryzyka indywidualnych błędów i pomocy tym, którzy mają trudności  w wykonywaniu zadań,

11) zwiększenia poczucia bezpieczeństwa nauczycieli i zaspokajania potrzeb społecznych, np. potrzeby przynależności.

 

3. W przedszkolu funkcjonują następujące zespoły:

 

a)     międzyoddziałowe zespoły nauczycielskie – realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy) – funkcjonują rok szkolny

Do zadań zespołu należy;

  • analiza sytuacji wychowawczej w oddziałach  i wspólne podejmowanie działań i zamierzeń w celu optymalnego rozwoju dzieci,
  • wymiana doświadczeń z zakresu organizacji procesu wychowania, opieki i nauczania  oraz ustalanie metod i form pracy z dziećmi,
  • wybranie programu wychowania przedszkolnego do pracy z dziećmi zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci w danej grupie,
  • dokonanie ewaluacji programu wychowania przedszkolnego na koniec roku szkolnego,
  • prowadzenie obserwacji dzieci w celu przeprowadzenia diagnozy pedagogicznej i określenia dalszej pracy z dzieckiem,
  • wspólne planowanie miesięcznej pracy oddziałów oraz ewaluacja tej pracy,
  • przygotowanie i realizacja planu współpracy z rodzicami z uwzględnieniem ich realnych oczekiwań,
  • wspomaganie rodziców w sprawach wychowania i kształcenia dzieci, ustalenie jednolitych sposobów oddziaływań wychowawczych,
  • wspólne ustalenie metod i form pracy dla dzieci z problemami rozwojowymi                            oraz uzdolnionymi i stosowanie ich podczas bieżącej pracy,
  • przygotowywanie dzieci do konkursów wewnątrz przedszkolnych i zewnętrznych,
  • przygotowywanie dzieci do imprez i uroczystości organizowanych w przedszkolu   i w środowisku,
  • inne, wynikające z potrzeb grupy, nauczycieli lub przedszkola

 

b)     zespół ds. planowania  i modyfikowania koncepcji pracy

 

Do zadań zespołu ds. planowania  i modyfikowania koncepcji pracy przedszkola należy  w szczególności:

  • opracowanie zadań wychowawczo dydaktycznych na dany rok szkolny we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
  • analiza koncepcji pracy przedszkola , wprowadzanie zmian, modyfikacja;
  • bieżąca analiza i ocena procesu nauczania i wychowania w ramach koncepcji pracy przedszkola.

        

  c). zespół ds. opracowywania i nowelizacji  statutu przedszkola

Do zadań zespołu ds. opracowywania i nowelizacji  statutu przedszkola należy  w szczególności:

  •  występowanie do Rady Pedagogicznej z wnioskami lub opiniami dotyczącymi zmian w statucie placówki na podstawie ustaw i rozporządzeń MEN;
  •  przygotowuje projekt zmian w statucie;
  •  zapoznaje Radę Rodziców z uchwalonymi zmianami w statucie.
  •  zamieszcza statut wraz z wprowadzonymi zmianami na stronie internetowej przedszkola.

 

d) zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

Do zadań zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

  • opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) i ich realizacja zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych,
  • dokonywanie, nie rzadziej niż raz w roku, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz efektywności udzielanej pomocy, dokonywanie, w miarę potrzeb, modyfikacji programu, wspomaganie nauczycieli wychowania przedszkolnego w pracy z dziećmi z problemami    i z dziećmi zdolnymi, okresowe przedstawianie radzie pedagogicznej informacji o rozwoju i postępach dzieci niepełnosprawnych, opracowanie sprawozdania z realizacji zadania i wniosków do dalszej pracy

 

e). zespół do spraw organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Do zadań zespołu ds. organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka należy

  • opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych i ich realizacja zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. ( Dz. U. 2017r. poz. 59 i 949) 
  • dokonywanie, nie rzadziej niż raz w roku, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz efektywności udzielanego wsparcia, dokonywanie, w miarę potrzeb, modyfikacji programu, okresowe przedstawianie radzie pedagogicznej informacji o rozwoju i postępach dzieci niepełnosprawnych, opracowanie sprawozdania z realizacji zadania i wniosków do dalszej pracy

 

 

f). zespół ds. ewaluacji wewnętrznej przedszkola

 

 Do zadań zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej przedszkola należy w szczególności:

  • opracowanie projektu badawczego dotyczącego problemu przedszkola,
  • przeprowadzenie badań,
  • opracowanie wyników i wniosków,
  • przygotowanie rekomendacji,
  • opracowanie raportu z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w przedszkolu,
  • prezentacja raportu na zebraniu rady pedagogicznej.

 

g). zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli

 

Do zadań zespołu ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli należy w szczególności:

  • dzielenie się doświadczeniami pedagogicznymi
  • udzielanie nauczycielowi pomocy, w szczególności w przygotowaniu i realizacji  w okresie stażu planu rozwoju zawodowego nauczyciela;
  • udział w zajęciach otwartych i koleżeńskich;
  • opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu.
  • organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia, doradztwa i wspierania nauczycieli rozpoczynających pracę w zawodzie;
  • opracowywanie programów i projektów edukacyjnych oraz porozumiewanie się   w kwestii ich realizacji;.

 

6. Dyrektor przedszkola może corocznie dokonywać zmiany w składzie zespołu stałego w przypadku zmian kadrowych, zmiany rodzaju przydzielonych zadań czy innych, wynikających z organizacji pracy przedszkola.

 

7. Każdy nauczyciel uczestniczy w pracy kilku zespołów. Przydzielenie nauczyciela do zespołu  nie wymaga zgody nauczyciela.

 

8. Obecność nauczycieli na zebraniach zespołów jest obowiązkowa.

 

 

  • § 3

 

Planowanie pracy zespołów nauczycieli

 

1. Zespół opracowuje plan pracy, który zawiera: cele i zadania szczegółowe, terminarz spotkań zespołu, sposoby realizacji i harmonogram wykonania zadań oraz osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych zadań.

 

2. Zespół ma prawo wypracować wewnętrzne zasady współpracy, organizacji spotkań, sposobów komunikowania się i przepływu informacji, podziału ról i obowiązków, monitorowania działań oraz metod pracy.

 

3. Zadaniowe zespoły nauczycieli opracowują szczegółowe plany pracy, które przedstawiają do zatwierdzenia dyrektorowi odpowiednio przed wyznaczonym terminem wykonania zadania.

 

 

  • § 4

 

Dokumentowanie pracy zespołów

1. Praca zespołów jest dokumentowana. Dokumentację stanowią: plany pracy, wypracowane dokumenty, sprawozdania, raporty.

 

  • § 5

 

 

Postanowienia końcowe

 

1. Zmiany do regulaminu wprowadza dyrektor przedszkola.

2. Praca zespołów podlega nadzorowi pedagogicznemu.

3. Dyrektor przedszkola wspomaga działalność zespołów nauczycielskich.

4. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.

 

 

 

ZARZĄDZENIE NR 1/08/2018

Dyrektora  Komunalnego Przedszkola Publicznego w Szczurowej

z dnia 25.08.2018 r.

 

w sprawie: powołania i organizacji pracy zespołów nauczycieli w roku szkolnym 2018/19

Lp.

Nazwa zespołu

Skład

Zadanie

1.

 Zespół ds. planowania                                  i modyfikowania koncepcji pracy

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

 

Modyfikacja Koncepcji Pracy Przedszkola- badanie potrzeb rodziców i środowiska lokalnego  w zakresie wspomagania rozwoju dzieci.

 

2.

Zespół ds. opracowania                      i nowelizacji statutu przedszkola

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

 

Wprowadzanie zmian do statutu zgodnie                z treścią wprowadzanych ustaw  i rozporządzeń.

6.

Zespół  ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

S. Tomaszek

I. Czesak

 

Udzielanie pomocy psych- pedagogicznej. dzieciom niepełnosprawnym i uzdolnionym- sprawozdanie

 

 

 

7.

Zespół  ds. ewaluacji wewnętrznej

S. Tomaszek

M. Piwowarczyk

 

Dzieci nabywają wiadomości  i umiejętności określone w podstawie programowej.

E. Król

U. Stec

 

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji.

9.

Zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

Doskonalenie wewnętrzne

10.

Zespół do spraw organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

M. Wojdak

Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju

11.

Zespoły międzyoddziałowe

E. Tarlaga, U. Stec (oddział I)

S. Tomaszek, M. Głąb (oddział II)

E. Król, U. Stec (oddział III-Strzelce Wielkie)

Realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy)

 

 

ZARZĄDZENIE NR 1/08/2020

Dyrektora  Komunalnego Przedszkola Publicznego w Szczurowej

z dnia 28.08.2019 r.

w sprawie: powołania i organizacji pracy zespołów nauczycieli w roku szkolnym 2019/2020

 

Lp.

Nazwa zespołu

Skład

Zadanie

1.

 Zespół ds. planowania                                  i modyfikowania koncepcji pracy

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

Modyfikacja Koncepcji Pracy Przedszkola- badanie potrzeb rodziców i środowiska lokalnego  w zakresie wspomagania rozwoju dzieci.

 

2.

Zespół ds. opracowania                      i nowelizacji statutu przedszkola

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

Wprowadzanie zmian do statutu zgodnie  z treścią wprowadzanych ustaw  i rozporządzeń.

6.

Zespół  ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

K. Hudy-Janisz

S. Tomaszek

E. Tarlaga

B. Gibała-Latocha

 

Udzielanie pomocy psych- pedagogicznej. dzieciom niepełnosprawnym i uzdolnionym- sprawozdanie

 

 

 

7.

Zespół  ds. ewaluacji wewnętrznej

S. Tomaszek

E. Tarlaga

E. Król

 

Rodzice partnerami przedszkola.

W przedszkolu współpracuje się   z rodzicami na rzecz rozwoju ich dzieci

M. Piwowarczyk

U. Stec

K. Hudy-Janisz

 

Rodzice partnerami przedszkola Ujednolicenie frontu wychowawczego pomiędzy domem , a przedszkolem w celu wyeliminowania niepożądanych zachowań u dzieci.

9.

Zespół ds. wewnętrznego doskonalenia nauczycieli

M. Głąb

S. Tomaszek

M. Piwowarczyk

Doskonalenie wewnętrzne nauczycieli

10.

Zespół do spraw organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

M. Głąb

U. Stec

M. Piwowarczyk

M. Wojdak

Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju

11.

Zespoły międzyoddziałowe

E. Tarlaga, U. Stec (oddział I)

S. Tomaszek, M. Głąb (oddział II)

E. Król, U. Stec (oddział III-Strzelce Wielkie)

Realizują różne zadania dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej oddziału (grupy)