Podstawy prawne: Ustawa z dn. 11 kwietnia 2007 r. O zmianie ustawy o systemie oświaty Dz. U. z dnia 9 maja 2007.
I. Postanowienia ogólne
Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Komunalnego Przedszkola Publicznego w Szczurowej
II. Cele i zadania
- Zadaniem Rady Rodziców jest:
- Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
- Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
- Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
- Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
- Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
- Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej jednego reprezentanta z każdej grupy.
- Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego rady, zastępcę przewodniczącego, skarbnika i sekretarza.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
- Przewodniczący rady organizuje prace rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia rady, reprezentuje radę na zewnątrz.
- Zastępca przewodniczącego rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Sekretarz rady odpowiada za dokumentację rady i protokołowanie jej posiedzeń.
- Skarbnik odpowiada za fundusze rady.
- Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie: indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady, propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
10.Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w
drodze: złożenia rezygnacji odwołania na wniosek rodziców lub członków
Rady Rodziców.
IV. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
- Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
- Wysokość składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na posiedzeniu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada Rodziców może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
- Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.
- Kontrolę nad środkami finansowymi pełni Skarbnik wybrany spośród członków Rady Rodziców.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
- Wydatki dokumentowane są oryginalnymi dowodami księgowymi, w szczególności rachunkami i fakturami.
V. Postanowienia końcowe
- Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
- W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
- Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.
- W zebraniu może brać udział (z głosem doradczym) dyrektor przedszkola i ewentualnie inni członkowie Rady Pedagogicznej.
- Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
- Rada Rodziców posługuje się pieczątką.
- Rada Rodziców przedstawia na wniosek dyrektora opinię na temat pracy nauczyciela w terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.