Statystyki

  • Odwiedziło nas: 416982
  • Do końca roku: 234 dni
  • Do wakacji: 41 dni

Materiały dla gr.: I, II, III - 23.06.2020

Grupa I Krasnoludki

Zajęcia 1-Projekt Las

Cel: rozwijanie zasobu słownictwa związanego z lasem

  • Zapoznanie z budową drzewa. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-q0yumPjwDk

 

 

 

Zabawa ruchowa Drzewa

 

Cel: rozwijanie sprawności fizycznej

 

Do zabawy wykorzystujemy tamburyn albo jakiś inny instrument. Dziecko porusza się swobodnie po sali z rękami uniesionymi do góry jak drzewa i porusza nimi jak gałęziami. Na hasło: wiatr-dziecko zatrzymuje się.

 

 

 

Zajęcia 2

 

Cel: wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew iglastych i drzew liściastych

 

Zabawa dydaktyczna- oglądanie okazów przyrody podczas wycieczki do lasu. Zapraszamy do pokazania okazów przyrody- liści, gałęzi drzew: ilastych, liściastych, szyszek ,kory. Dziecko może oglądać je przez lupę( jeśli jest w domu), dotykać ich, wąchać je, nazywać. Razem z rodzicem rozmawia, jakie one są: duże, małe, chropowate, gładkie, twarde, miękkie. Dla utrwalenia oglądnijmy film:  Drzewa i ich liście

 

https://www.youtube.com/watch?v=0fQ7rQeywf0&feature=youtu.be

 

 Zabawy relaksacyjne- słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu, śpiewu ptaków).Dziecko leży z zamkniętymi oczami, słucha muzyki z odgłosami lasu. Na koniec rodzic pyta, dokąd przeniosła dziecko ta muzyka, z jakim miejscem mu się skojarzyła. Odgłosy lasu do posłuchania na:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vY6wBDCBtzU&feature=youtu.be

 

                                                   

 

Powodzenia! U. Stec, E. Tarlaga

 

 

Grupa II, III

 

Temat dnia: Na Mazurach.

 

Cel:

 

*poznawanie ważniejszych regionów Polski.

 

*rozróżnianie typów krajobrazów

 

Zajęcia 1

 

Na początek  kilka ciekawostek o Mazurach.

 

 Mazury nazywane są Krainą Tysiąca Jezior lub Krainą Wielkich Jezior Mazurskich. Na terenie Mazur, można doliczyć się ponad 2000 jezior, z największym jeziorem w Polsce -Śniardwy, najdłuższym – Jeziorak. Połączone kanałami jeziora i rzeki tworzą atrakcyjne szlaki turystyczne.

 

 

 

Film Mazury 2020 z lotu ptaka https://youtu.be/3CAO8EiIPz4

 

 Zastanawialiście się kiedyś do jakiego konkretnego miejsca zlatują bociany po powrocie z Afryki?

 

Lecą na Mazury, a konkretnie do wsi Żywkowo, która została przez to nazwana bocianią wsią. Przylatuje tutaj co roku, około 100 bocianów, a jesienią Żywkowo zamienia się w istny ptasi pas startowy, ponieważ wieś opuszcza zwykle 3 razy więcej bocianów.Żywkowo – Bociania wioska https://youtu.be/mC9DZV6ZQZ0

 

 Na Mazurach  hoduje się żubry, mieszkają potomkowie wymarłych dzikich koni – polskie tarpany.  Które zwierzę jest większe- żubr czy tarpan?

 

Słuchanie piosenki Hej Mazury  https://youtu.be/Hr0dVvoRyyI – swobodny ruch przy muzyce.

 

 

 

Zajęcia 2

 

 Pływamy po mazurskich jeziorach- zabawa plastyczna –technika dowolna.

 

Cel:

 

*rozwijanie sprawności manualnej

 

 

 

 

 

Rozwiązywanie zagadek:

 

< Co to za lusterko na zielonej łące? Przyglądają się w nim i chmurki i słońce. /jezioro/

 

<Wody wcale się nie boi; Lubi pływać po jeziorze. Ale są potrzebne wiosła, By nas fala lepiej niosła. /łódka/

 

<Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr! /żaglówka/

Czy warto odwiedzić Mazury?

Pewnie, że warto, gdyż posiadają wiele innych atrakcji.

>Pamiętajcie, że nad wodą wolno Wam przebywać tylko pod opieką osób dorosłych!

>Nie wolno kąpać się w miejscach niedozwolonych!                                                                                               

 

 

DLA CHĘTNYCH:

Jednym z mazurskich przysmaków jest piernik warmiński. Dziecięce masażyki Robimy ciasto piernikowe

• Wsypujemy mąkę- opuszkami oklepujemy plecy

• Wbijamy jajka- delikatnie uderzamy wszystkimi palcami

• Roztapiamy masło- trzemy aż poczujemy ciepłe rączki

• Dodajemy miód- jednym palcem malujemy koło

• Wsypujemy kakao- opuszkami oklepujemy plecy

• Mieszamy składniki- piąstkami kreślimy koła w prawą i lewą stronę

• Wkładamy do piekarnika- delikatnie pocieramy dłońmi plecy

• Wyjmujemy i studzimy ciasto- dmuchamy w szyję rodzica lub dziecka

• Kroimy piernik- kantem dłoni naśladujemy krojenie nożem

 

 

                                        Powodzenia p. Ewa i p. Marta